Google Favicon Update – nowy wygląd wyników wyszukiwania

Google poinformował o zmianie wyglądu wyników wyszukiwania dla urządzeń desktopowych. Zmiany dotknęły zarówno formę pokazywania reklam jak również stron internetowych w wynikach organicznych. Jest to niewielka, ale bardzo ważna zmiana.

Przykładowy wynik wyszukiwania Google

Od teraz w wynikach wyszukiwania pojawia się favikona domeny widoczna po lewej stronie. Z tego powodu warto zadbać o przejrzystą i spójną z branżą favikonę.

Google podpowiada jak zdefinować favikonę wyświetlaną w wynikach wyszukiwania oraz jakie są wytyczne ikonki. Szczegóły znajdziesz pod tym adresem: https://support.google.com/webmasters/answer/9290858

Dodatkowo zmienił się kolor wyświetlanych reklam Google Ads. Dotychczasowe rozwiązanie z wykorzystaniem zielonego znacznika „REKLAMA” było dostępne od 2017 r. Natomiast od 13 stycznia 2020, reklamy zamiast zielonego tekstu w ramce posiadają pogrubiony czarny napis REKLAMA. Dzięki tej zmianie jeszcze trudniej będzie odróżnić wyniki płatne od tych organicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proudly powered by WordPress | Theme: Airi by aThemes.